Polski rynek e-commerce - jak sklepy internetowe przyciągaja klientów?

Handel internetowy przeżywa obecnie czas ogromnego rozkwitu. Polacy coraz chętniej wybierają, bowiem zakupy drogą internetową. Sklepy internetowe gwarantują im dwojakiego rodzaju oszczędności. Po pierwsze ceny proponowane za produkty i usługi w sieci są korzystniejsze od tych, które są w stanie zaproponować tradycyjni sprzedawcy i przedsiębiorcy. Po drugie zaś sprzedaż internetowa pozwala zaoszczędzić czas oraz wysiłek klientów. Zakupy w sieci są po prostu o wiele szybsze i wygodniejsze, niż zakupy w tzw. realu.

Ogromna konkurencja sprawia, że sklepy internetowe wykorzystują rozmaite drogi do tego, aby wyróżnić się ze swoją ofertą i móc pozyskać nowych klientów. Jakie są najlepsze sposoby na zainteresowanie potencjalnych klientów?

Szeroki asortyment

Sprzedawcy internetowi dążą przede wszystkim do tego, by zapewnić jak najszerszy asortyment produktów. Chodzi oczywiście o produkty z branży, w której specjalizuje się dany sklep. Jeżeli mamy, więc do czynienia ze sklepem motoryzacyjnym, niezbędne jest śledzenie na bieżąco wszelkich nowości z branży motoryzacyjnej oraz poszerzanie oferty wraz z pojawiającymi się, nowymi potrzebami klientów. Bogata gama produktów sprawia, że klient znajduje w jednym sklepie wszystko, czego potrzebuje, nie musi przeglądać oferty innych sklepów.

Niskie ceny

Nie da się ukryć, że czynnikiem najbardziej przyciągającym klientów sklepów internetowych są niskie ceny oraz różnego rodzaju akcje promocyjne i wyprzedażowe. Przedsiębiorcy działający w sieci mają te przewagę nad tradycyjnym handlem, że nie muszą ponosić kosztów związanych z wynajęciem lokalu czy zatrudnianiem pracowników. Ceny, które mogą zaproponować są, więc naprawdę atrakcyjne. Nie ma lepszego wabika na klientów.

Funkcjonalna strona internetowa

Witryna sklepowa jest wizytówką tradycyjnego sklepu. W przypadku sklepu internetowego taką rolę spełnia strona internetowa. Jednak poza funkcją „reprezentacyjną”, pełni ona jeszcze wiele innych zadań. Powinna być przede wszystkim użyteczna i funkcjonalna. Celem klienta w sklepie internetowym jest szybkie i sprawne dokonanie zakupów. Strona sklepu powinna pomóc w realizacji tego celu. Jej rolą jest intuicyjne przeprowadzenie klienta przez wszystkie etapy realizacji zamówienia. Oznacza to zapewnienie wsparcia przy każdej podejmowanej czynności od przeglądania oferty sklepu, przez wyszukiwanie konkretnego produktu oraz realizację zamówienia, po dokonanie płatności. 

 

Powiązane artykuły

Kontakt
Email : kontakt@ekonto-ranking.pl
O nas

Na naszej stronie sprawdzisz najnowsze ciekawostki z branży e-commerce oraz dowiesz się jak bezpiecznie robić zakupy w sklepach internetowych. Zapraszamy!